Szerző: admin Dátum: 2011. június 24. Növekvő Szellemi Éhség Magyarországon bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Írta: J. Lee Grady

2011. Június 8. szerda 10:07

Az ébredés iránti szenvedély, amit a héten Kelet-Európában láttam vetekszik azzal, amit Afrikában vagy Ázsiában tapasztaltam.

Európát gyakran poszt-keresztényként jellemzik, és vannak, akik már lemondtak erről a kontinensről. Riasztó számokat hallunk muzulmán mecsetekről, amelyek keresztény templomok helyébe lépnek Angliában. Ismerjük a templomlátogatók szomorúan alacsony számát Németországban és Franciaországban. Vannak, akik úgy ítélik meg, hogy ez a régió, amelytől a protestáns reformációt kaptuk mára szellemi pusztaság lett.

Azonban nem ezt találtam Magyarországon az elmúlt héten. Vasárnap a budapesti agglomerációhoz tartozó Szigetszentmiklóson, egy olyan gyülekezetben szolgáltam, amelynek épülete kultúrházként működött a kommunista időkben. A Szabadkeresztyén Gyülekezet, egy élő pünkösdi csoport, amelyet Gere József és Lilla pásztorolnak, fennállása 20. évfordulóját ünnepelte – amelyen a város polgármestere és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Egyházügyi Államtitkárságának Tanácsadója is megjelent.

Megnyílnak a vakok szemei … Európában? Háromórás dicsőítő alkalmak … Európában? Tinédzserekkel és fiatal felnőttekkel teli gyülekezetek … Európában? Ez mind Magyarországon történik, egy olyan nemzetben, amelyet hét más európai országgal határos – és amelyekre mind hatással lehet.”

A gyülekezet tele volt fiatalokkal. A dicsőítő csapat magyarra lefordított Hillsong dalokkal vezette a gyülekezetet a dicséretbe. Néhányan felemelték a kezüket, amikor hívtam a nem-keresztényeket, hogy fogadják be Jézust a szívükbe.

A szellemi élet bátorító jeleit láttam Magyarországon mindenhol, amerre jártam – nyugaton Budapesttől Vácig, keleten Miskolctól Debrecenig. Vasárnap az istentisztelet után találkoztam egy volt kommunista vezetővel, aki most egy romagyülekezetet pásztorol.

Régebben Soltész Tamás a Magyar Rendőrség egyik országos parancsnoka volt, és ateista filozófiát is tanított. 1990-ben, azonban – Pál apostolhoz hasonlóan – drámai módon megtért, miután egyik furcsa álmában megkereste őt egy cigány férfi, aki azt mondta: „Be akarom fogadni Jézust.” Soltész azt mondta a férfinek, hogy nem lehet, de aztán hallotta az Úr hangját amint azt mondja neki: „Ha én megnyitom az ajtót, senki nem zárhatja be.”

„Édesapámat elhívta az Úr, ahogy Pál apostolt, hogy hirdesse az igét a romáknak”, mondja Nagy Rita, Soltész férjezett leánya. „Sok befolyásos barátja volt a rendőrségnél, de mindnyájan elutasították. Vajdának kezdték hívni, ami roma vezetőt jelent.”

Ma Soltész egy roma gyülekezetet vezet egy faluban, Serényfalván, és már sokakat elért az evangéliummal Magyarország más roma közösségeiben is. „Ma már minden roma faluban tudunk keresztényekről,” mondja Nagy.

Vasárnap este egy kis karizmatikus gyülekezetben prédikáltam, amely Vác iparváros volt villanyégő gyárában jön össze. A pásztorok, Nagy Bálint és Éva nem fogadnak el pénzt a gyülekezettől, mert tagjaik nagy része kis fizetésű. Ez azonban nem csökkenti a dicsőítés szenvedélyességét – amelyet egy Máté nevű, 20 éves főiskolai hallgató vezetett, aki csak egy éve kezdett el gitározni tanulni.

Miután előrehívtam azokat, akik személyes imát kértek, az emberek 10.30 után is maradtak, hogy szolgálatot kapjanak. A szellemi éhség ezen a helyen felér azzal, amit néhány harmadik világbeli országban éreztem, ahol az ébredés megszokott dolog. De ez Európában volt!

Hétfőn egy iparvárosba, Miskolcra látogattam, amely egykor a régió kommunista fellegvára volt. Itt találkoztam Budai Zsolttal, az Olajfák Gyülekezet lelkipásztorával, amely egy másik növekvő karizmatikus gyülekezet. Budai elmondta, hogy gyülekezete szintén missziót kezdett a romák között.

„Nemrég egyik alkalmunkon egy 16 éves lány, aki születésétől fogva vak volt, visszanyerte látását.” mondta Budai. „Egy roma férfi pedig, aki arra készült, hogy szamuráj karddal megöl valakit, berohant a gyülekezetbe és átadta az életét Krisztusnak.” Ezek a csodák felkavarták Budai gyülekezetét, és elkezdtek könyörögni az Úrhoz, hogy adjon stratégiát a társadalom peremére szorult roma közösségek hatékonyabb elérésére.

Miskolc után Debrecenbe, a román határ közelébe mentem. Az 1500-as években a város a kálvinizmus központja volt. Majd az 1970-es években a Szent Szellem szokatlan módon meglátogatta a hagyományaihoz hűen ragaszkodó Szabadkeresztény Gyülekezetet, amely a pünkösdi ébredés zászlóshajója lett. Ma a gyülekezet tele van fiatal keresztényekkel. Pásztora, Lakatos Péter a házigazdája a minden nyáron megrendezésre kerülő dicsőítő iskolának, amely több mint 700 jelentkezőt vonz az egyhetes képzésre.

„Előfordul, hogy az iskola során egyfolytában három órán át dicsőítünk.”, mondta Lakatos, megjegyezvén, hogy az esti istentiszteletek több mint kétezer látogatót vonzanak. „Az épület nem légkondicionált, ez azonban nem állítja meg az embereket, hogy dicsérjék az Urat.”

Megnyílnak a vakok szemei … Európában? Háromórás dicsőítő alkalmak … Európában? Tinédzserekkel és fiatal felnőttekkel teli gyülekezetek … Európában? Ez mind Magyarországon történik, egy olyan nemzetben, amely másik hét európai országgal határos – és amelyekre mind hatással lehet. Én nem írom le ezt a régiót. Amit ezen a héten láttam Magyarországon elég volt, hogy meggyőzzön arról: egy új szellemi irányzat vette kezdetét.

J. Lee Grady a Charisma külső munkatársa. Nyomon követheted a Twitteren: leegrady.

Legújabb könyve: 10 Lies Men Believe (Charisma House).

ROVAT: Hírek

Comments are closed.